Accessibility tools panel
X

SUPERWIZJA dla osób prowadzących grupy

Jeśli pracujesz z grupą, szczególnie, jeśli jesteś z nią w stałym kontakcie – prowadzisz socjoterapię, treningi grupowe, cykle warsztatowe, zajęcia pozalekcyjne, grupę wsparcia, terapię zajęciową czy drużynę harcerską, wiesz, jak trudna i wymagająca jest to praca. Przynosi wiele satysfakcji, ale bywa i frustrująca. Obciąża fizycznie i emocjonalnie, wymaga maksymalnego zaangażowania, wieloaspektowego myślenia, uważności i empatii. Wymaga też równowagi, zdrowego dystansu, krytycznego podejścia do siebie i innych. Sukces tej pracy to nie tylko Twoje kompetencje prowadzenia zajęć, to również to, jak potrafisz zadbać o swój rozwój i równowagę psychiczną. Jeśli zależy Ci na tym, by płonąć, ale się nie spalać – superwizja jest tym czego koniecznie potrzebujesz. Jest też Twoim etycznym zobowiązaniem wobec osób, z którymi pracujesz.

Czemu służy superwizja:

  • w lepszym zrozumieniu procesów i zjawisk zachodzących w grupie
  • umożliwia budowanie właściwej i konstruktywnej więzi z prowadzoną grupą
  • zapobiega wypaleniu zawodowemu
  • poszerza perspektywę spojrzenia na grupę i jej uczestników
  • pogłębia refleksję i buduje świadomość siebie
  • uwalnia od napięć i niepokoju
  • pozwala dostrzec nowe rozwiązania
  • chroni przed nieświadomie popełnianymi błędami i powielaniem niekonstruktywnych schematów i mechanizmów

Dla kogo jest przeznaczona:

  • socjoterapeuci
  • terapeuci grupowi
  • trenerzy
  • nauczyciele
  • wychowawcy
  • koterapeuci
  • wolontariusze

Więcej o superwizji w naszym artykule.

Zobacz także

Samoakceptacja. Jak zaakceptować siebie? Porady i ćwiczenia

Czy kiedykolwiek czułeś, że jesteś swoim najbardziej surowym krytykiem? Choć inni dostrzegają w Tobie zalety, Ty widzisz głównie niedoskonałości? Samoakceptacja to nie tylko modny termin, ale ...
więcej »

Jak pomóc dziecku radzić sobie ze stresem szkolnym?

Stres w szkole może mieć różne oblicza. Napięcie przed klasówką, lęk przed publicznym wystąpieniem, presja ocen czy trudności w relacjach rówieśniczych – to tylko niektóre z ...
więcej »

Granice w psychologii. Stawianie zdrowych granic osobistych

Granice osobiste to fundament dobrostanu psychicznego. Są jak niewidzialne ogrodzenie – jeśli ich nie mamy lub są zbyt słabe, inni mogą swobodnie wchodzić w naszą przestrzeń, ...
więcej »

Co to jest inteligencja emocjonalna i jak ją rozwijać?

Wysoka inteligencja emocjonalna to więcej niż umiejętność rozpoznawania własnych uczuć – to także sztuka efektywnego reagowania na emocje innych i podejmowania świadomych decyzji w sytuacjach pełnych ...
więcej »

Zielone flagi w związku. Po czym poznać zdrowy związek?

W czasach, gdy czerwone flagi w relacjach są gorąco omawiane w wielu wpisach i w mediach społecznościowych, warto skierować uwagę na coś bardziej pozytywnego – zielone ...
więcej »

Na czym polega toksyczny związek i jak się z niego uwolnić?

Toksyczny związek to relacja, która zamiast dawać wsparcie, niszczy poczucie własnej wartości, izoluje i pozostawia emocjonalne rany. W tym artykule wyjaśniamy, na czym polega toksyczny związek, ...
więcej »

Neurotypowość, neuroatypowość, neuroróżnorodność? Co to znaczy?

Dziś coraz większą wagę przykłada się do akceptacji różnorodności, także tej w kontekście funkcjonowania ludzkiego mózgu. Pojęcia takie jak neurotypowość, neuroatypowość czy neuroróżnorodność stają się nie ...
więcej »

Cztery style przywiązania w teorii Johna Bowlby’ego i ich wpływ na życie i relacje

Doświadczenia z dzieciństwa i jakość relacji z rodzicami lub opiekunami są ściśle związane z późniejszą zdolnością człowieka do relacji interpersonalnych. Stosunek do bliskości i sposobu reagowania ...
więcej »

Proszę obrócić urządzenie