Accessibility tools panel
X

Amelia WAŁCZYK

Amelia WAŁCZYK

Psycholog, psychoterapeutka.

Certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej. Absolwentka psychologii (specjalizacja kliniczna) oraz filologii polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej.

Ukończyła Szkołę Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży oraz Szkołę Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, a także liczne szkolenia poszerzające kompetencje terapeutyczne.

Kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe zdobywała podczas pracy na Oddziale Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, w Poradni Zdrowia Psychicznego, Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym oraz w gabinecie. Zajmuje się diagnozą oraz psychoterapią dzieci i dorosłych, prowadzoną w oparciu o paradygmat psychodynamiczny. Pracuje pod stałą superwizją.

Posiada wykształcenie w zakresie oligofrenopedagogiki, uprawniające do profesjonalnej pracy z osobami o różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej.

W latach 2002 – 2006 współpracowała z Wyższą Szkołą Zarządzania „Edukacja” we Wrocławiu, prowadząc konwersatoria poświęcone psychologii ogólnej i społecznej, public relations i negocjacjom.
Od 2008 roku współpracuje z SWPS, prowadząc warsztaty na temat metod diagnozy i terapii.
Obszary działania: leczenie zaburzeń depresyjnych, terapia nerwic, terapia zaburzeń osobowości, leczenie zaburzeń psychosomatycznych, pomoc w kryzysach życiowych i sytuacjach utraty bliskiej osoby; praca z parami, przeżywającymi problemy małżeńskie; diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i emocjonalnymi (zaburzenia lękowe i depresyjne, autyzm, mutyzm wybiórczy).

ZAKRES usług:

  • Diagnoza psychologiczna dzieci i dorosłych
  • Długoterminowa terapia psychodynamiczna
  • Badania psychologiczne: funkcji poznawczych, inteligencji, osobowości
  • Terapia par

Kontakt:

 

Zobacz także

Czy afirmacje mają zastosowanie w psychologii?

Afirmacje to krótkie, pozytywne twierdzenia, które mają na celu wzmacnianie poczucia własnej wartości, redukcję stresu i zmianę sposobu myślenia. W ostatnich latach afirmacje stały się niezwykle ...
więcej »

Krytyka konstruktywna a destruktywna. Czym się różnią?

Krytyka to część naszego życia – pojawia się w pracy, w relacjach, a nawet w naszym własnym dialogu wewnętrznym. Może być motywująca i pomagać w rozwoju, ...
więcej »

Samoakceptacja. Jak zaakceptować siebie? Porady i ćwiczenia

Czy kiedykolwiek czułeś, że jesteś swoim najbardziej surowym krytykiem? Choć inni dostrzegają w Tobie zalety, Ty widzisz głównie niedoskonałości? Samoakceptacja to nie tylko modny termin, ale ...
więcej »

Jak pomóc dziecku radzić sobie ze stresem szkolnym?

Stres w szkole może mieć różne oblicza. Napięcie przed klasówką, lęk przed publicznym wystąpieniem, presja ocen czy trudności w relacjach rówieśniczych – to tylko niektóre z ...
więcej »

Granice w psychologii. Stawianie zdrowych granic osobistych

Granice osobiste to fundament dobrostanu psychicznego. Są jak niewidzialne ogrodzenie – jeśli ich nie mamy lub są zbyt słabe, inni mogą swobodnie wchodzić w naszą przestrzeń, ...
więcej »

Co to jest inteligencja emocjonalna i jak ją rozwijać?

Wysoka inteligencja emocjonalna to więcej niż umiejętność rozpoznawania własnych uczuć – to także sztuka efektywnego reagowania na emocje innych i podejmowania świadomych decyzji w sytuacjach pełnych ...
więcej »

Zielone flagi w związku. Po czym poznać zdrowy związek?

W czasach, gdy czerwone flagi w relacjach są gorąco omawiane w wielu wpisach i w mediach społecznościowych, warto skierować uwagę na coś bardziej pozytywnego – zielone ...
więcej »

Neurotypowość, neuroatypowość, neuroróżnorodność? Co to znaczy?

Dziś coraz większą wagę przykłada się do akceptacji różnorodności, także tej w kontekście funkcjonowania ludzkiego mózgu. Pojęcia takie jak neurotypowość, neuroatypowość czy neuroróżnorodność stają się nie ...
więcej »

Proszę obrócić urządzenie